نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2493
-
الف
+

هنرمندان تاجیکستانی در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می روند

تاجیکستان با دو نمایش فاخر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران حضور می یابد.

به گزارش آی فیلم2، دو نمایش تیاتر فاخر «فردوسی» و «لعل بدخشان» از تاجیکستان در چهلمین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر ایران حضور می یابند.

بنا بر گفته های مدیر بخش بین الملل جشنواره تیاتر فجر ایران، در جهت اجرای بند ششم بیانیه مشترک روسای جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان مبنی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی دو کشور هم فرهنگ و هم‌زبان، چهلمین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجر از دو گروه نمایش فاخر تحت عنوان نمایش های «فردوسی» و «لعل بدخشان» دعوت به عمل آورده است.

«مژگان وکیلی» درباره این آثار گفت: «نمایش «فردوسی» به کارگردانی «سلطان عثمانف» از تیاتر دولتی «ابوالقاسم لاهوتی» شهر دوشنبه در جشنواره اشتراک می کند که این نمایش، برنده جایزه اول «جشنواره پرستو» در سال ۲۰۱۹ در جمهوری تاجیکستان است.

وی ادامه داد: نمایش «لعل بدخشان» به کارگردانی «امید خسروف» از تیاتر دولتی «مهربان نظروف» از تیاتر شهر خاروق بدخشان جمهوری تاجیکستان اشتراک می‌کند که این نمایش هم برنده مقام سوم جشنواره پرستو سال ۲۰۲۱ تاجیکستان بوده است.

در همین راستا نشستی در تاریخ ۲۵ دلو(بهمن) برابربا 14 فبروری در محل تالار وحدت با همکاری مشترک بنیاد فرهنگی هنری رودکی، چهلمین جشنواره بین المللی تیاتر فجر و اداره کل هنر‌های نمایشی برگزار خواهد شد.

این نشست در دو بخش برگزار خواهد شد. در بخش اول تنی چند از مقامات دولتی و شخصیت‌های فرهنگی دو کشور به ارائه سخنرانی می‌پردازند و در قسمت دوم مهمانان این نشست در خصوص معرفی هنر‌های نمایشی تاجیکستان، با تاکید بر هنر تیاتر، سخنرانی و تبادل نظر خواهند کرد.

گفتنی است نمایشگاهی هم با معرفی نمایش‌های جمهوری تاجیکستان در قالب نمایشگاه عکس و پوستر برگزار می گردد.

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر